Ford C-Max Energi

Ford C-Max Energi 2015m. Pirmos dvi savaitės kelyje.

Ford C-Max Energi
Ford C-Max Energi

Užregistruotas ir nuo dabar pilnai legalus automobilis keliuose. Iki tol nuvažiuota apie 2000 km Lietuvos keliais. Automobilis pakankmai komfortiškas. Labai nustebino vairo mehanizmas. Užmiestyje kelio vingiuose, vairo reguliavimas ir stirpintuvo darbas nuteikia labai pozityviai ir prideda pasitikėjomo truputį “greičiau” važiuojant vingiuotais keliais (ne ne, ne taip kaip quattro, bet nėra jausmo, kad tuoj išlėksi iš posūkio :). C-Max Eenergi garso izoliacija taip pat pakankamai gera. Žinoma, magistralėje, pasiekus apie 120km/h jau gan stipriai jaučiasi aerodinamis triukšmas. Sėdėsinos aukštis toks pat kaip SUV, pvz lyginant su  Nissan Qashqai. Žinoma, prošvaista tokia pati kaip ir Ford Focus, nes šis automobilis yra ant tos pačios bazės. Priekyje vietos daugiau negu pakanka, gale sėdintiems dviems suaugusiems žmonėms taip pat yra visos galimybės jaustis komfortabiliai. Ir būtent gale pasijaučia visa stiklinio stogo magija.. 🙂 Reziumuojant bendrą patirtį su Ford C-Max Energi 2015m, gaunasi tokia energijos sunaudojimo statistika, kurią rasite žemiau.

Tik Elektrinis rėžimas (“EV”) rėžimas.

Naudodamas vien tik elektros variklį (EV), C-Max gali nuvažiuoti, kaip deklaruoja Ford – apie 32km. Mano patirtis rodo, jog tai yra arti tiesos. Su šiuo konkrečiu modeliu pavyko įveikti įvairių atstumų: nuo 20km iki 42km su viena baterijos įkrova. 42km. buvo labai įtemti. Kaip žinia, C-Max Energi, jeigu stabdoma ne intensyviai, elektros variklį naudoja kaip stabdį, ir sukauptą kinetinę energiją perkelia į bateriją. Kitaip sakant – be reikalo nekaitina stabdžių diskų ir nedilina jų kaladėlių. Bet šis atstumas buvo vienintelis, nes tuo metu, važiuojant mieste pavyko pasiekti 100% stabdymo efektyvumą. O tai yra, jog per visus 42km nei karto nebuvo panaudoti paprasti stabdžiai. O dažniausiai pasiekiamas atstumas naudojant vien tik elektros variklį yra apie 35~38km kai lauke apie 20~24’C, klimatro kontrolė visada nustatyta ties 22,5’C.

“Auto” rėžimas.

Šiuo rėžimu C-Max Energi važiuoja pagal nutylėjimą. Jo veikimo principas toks: pradedama ir važiuojama elektros varikliu, jeigu trūksta galios įjungiamas vidaus degimo variklis (VDV) ir naudojamas tol kol yra poreikis (su tam tikromis išimtimis). Jeigu nėra poreiko, t.y. nereikia galios, vėl naudojamas tik EV. Ir taip važiuojama, kol pakanka elektros energijos. Šiuo rėžimu sanaudos įvairios. Viskas priklauso kiek dažnai bus naudojamas VDV. Tad norint važiuoti vien tik su EV, reikia stengis neprašyti daug galios. O galios tikrai pakanka iki 60km/h miesto sraute. Staruojant nuo šviesaforo, EV sukimo momentas tiesiog iššauna keliolika metrų. Žinoma, tai yra tik apie 35kW variklis, tad ties 50km/h pasijaučia, jog jo galimybės stipriai baigiasi, bet pradėti pajudėti iš vietos daugiau negu pakanka, ir netgi smagu – ratai tikrai prasisukinėja, jeigu tik neatsargiai nuspausite akseleratoriaus pėdalą kiek daugiau.

“EV Later” rėžimas.

Tai yra baterijos energijos saugojimo rėžimas. Važiuojant šiuo rėžimu C-Max Energi važiuoja kaip paprastas Hybrid automobilis – visiškai nenaudodamas pagrindinės baterijos nergijos. Ji yra saugojama ir gali būti panaudota vėliau, pvz įvažiavus į miesto senamiestį ar pan. Važiuojant šiuo rėžimu, visas transmisijos veikimas yra toks pat kaip ir paprasto C-Max Hybrid. Greitėjant kaip pagrindinis variklis yra naudojamas VDV, su maža EV pagalba. Jeigu važiuojama labai lėtai (30km/h) ir labai lėtai greitėjant (iki 50km/h) pagal turimas sukauptas Hybrid baterijos energijos kiekį, naudojamas tik EV variklis. Riedant mažesniu greičiu, ar riedant nuokalnėje, stabdant, taip pat naudojamas EV variklis riedėjimui palaikyti arba kaupti kinetinę energiją.

Bendros energijos saunaudos.

Nesigilinant į konkrečias situacijas ir detalius skaičius, visa iki šiol nuvažiuota patirtis susiskaičiuoja į tokias energijos sanaudas.

  • Važiuoant tik EV rėžmu, elektros energijos sanaudos yra 20~25kW/100km.
  • Auto rėžimu, priklausomai nuo nuvažiuojamo atstumo užmiestyje pirmas šimtas kilometras gaunasi apie 4,4~5,1l/100km + 7kWh.
  • Hybrid rėžimu taip pat įvariai: Mieste: 4,0 ~ 6,0l/100km. Užmiestyje važiuojant greičiu nuo 70km/h iki 100km/h apie 5,0~6,0l/100km. Užmiestyje, kai greitis 110km/h sanaudos apie 6l/100km.
  • Atskiro punkto vertas paminėjimas važiuojant automagistrale, kai greitis vidutiniškai 145km/h (gal kartais šiek tiek ir daugiau 🙂 ,tuomet Hybrid rėžimas jau nebenaudojamas, nes EV max greitis yra apie 128km/h. Tad jeigu C-MAX Energi juda greičiau, elektros variklis nebepadeda, nebelieka jokio EV, nebelieka jokio Hybrid. Tad atitinkamai kuro sanaudos padidėja: magistraliniu keliu Kaunas – Raseiniai: 145km/h su 9,5l/100km.

Mažiausios Hybrid rėžimo saunaudos

Vieną kartą pabandžiau važinėti miesto gatvėmis vien tik Hybrid rėžimu, t.y. nenaudojant pagrindinės baterijos. Maršruto relijefas buvo labai lygus, Nemuno pakrante, pirmyn ir atgal apie 40km. Ir mano nuostabai pavyko išgauti 3,8l/100km su 97% stabdymo efektyvumu. Bet, kaip ir minjau ankščiau, pasiekti ekstramaliai ekonomiškų rėžimų, važiuojant miesto rėžimu tiek EV rėžimu tiek Hybrid rėžimu reikia daug “žaisti” su automobiliu, stebėti eismą, ir kas be ko atsižvelgti į oro, kelio dangos, ir eismo situacijas.

Pabaigai galima sakyti, jog šis automobilis, nesigilinant į važiavimo niuansus, yra visiškai nebloga alternatyva Focusui ar Golfui su dyzeliniu varikliu, jeigu Jums nereikia ko nors iš Audi RS šeimos ar “eko” su 3,0TDI V6 bei panašiai 🙂

Dalintis:

16 thoughts on “Ford C-Max Energi 2015m. Pirmos dvi savaitės kelyje.

  1. Sveiki,

    Internete dar daugiau paviršutiniškų apžvalgų kaip ir nepaviršutiniškų apžvalgų. Tik pastarųjų iš vis beveik nėra. Tikriausiai tai ir pastabėjote.
    Aplamai parašyti apžvalgą (kad ir Jūsų paminėtą paviršutinišką), t.y. paversti ją teksto pavidalu, kuris skaitosi, nėra 5 minučių darbas. Tai ką jūs skaitoje yra “po 60min + / vnt” 🙂 Ir jūs tai skaitote už nemokamai. Jūsų teisė rinktis skaityti kitur.

    Kiek teko domėtis pačiu automobiliu Amerikiečių forumuose, tai iki 150k+ km niekas apbsoliučiai neturėjo jokių didesnių problemų su pagrindiniais “mazgais”. Išskyrus masinius recall’us dėl softo ar EVSE kabelio.

    Bendrai esu susiformavęs nuomonę tiek prieš įsigyjant, tiek jau naudojant, jog šis modelis tiek techniškai, tiek ergonomiškai yra vos ne Plug-In atalonas tiek eksplotacijos, tiek ergonomikos prasme. Žinoma, visi automobiliai turi pliusų ir minusų, bet kaip ir visur ne visada visiems viskas įtinka ir patinka. Jeigu lyginti su prieš tai turėta ir dabar lygiagrečiai eksplotuojama A4 Avant Quattro, tai net negalima lygiagrečiai lyginti, nes abiejų automobilių skirtingos DNR. Kaip ir C-Max Energi lyginti su Nissan Leaf.

    Šiuo konkrečiu atveju man pačiam tai smagi patirtis, geri įspūdžiai, nors tai nėra tikras PHEV.
    Slapčia norisi grįžti prie to, kas turi tikrą AWD 🙂 Ir ko gero ateityje taip bus.

    Jūsų išdėstyti klausimai šiame projekte galbūt kažkada bus aptarti iš asmeninės patirties kai tik tam bus galima skirti laiko. O iki tol galite rasti informacijos kitose vietoje – jos tikrai yra. Nors ji pavienė, bet jos yra. Jeigu turėsite noro, galite pasidalinti savo rastais atsakymais – mes juos čia su malonumu patalpinsime.

  2. Jau turbūt užknisau, bet matau žibintai kaip pas mane, kaip išsprendėte priekinių geltonų pažibinčių problemą ?

    1. “Turbūt” turi gan plačias ribas 🙂 Ten CANBUS’as visais atvejais, tik EU, tiek USA. USA atveju jie buvo išsijungti programiškai.

      1. Tai bet išjungus lemputę, juk neatsiranda baltas pažibintis… Atleiskite, nesupratau iki galo. Dar pas Jus mačiau originalų Ford priekinių ir galinių rūko žibintų valdymą. Kur gavote ? 🙂 Dar noriu paaiškinti, kodėl tiek daug klausinėju, aš ne koks perpardavėjas, tiesiog turiu tokį pat daužtą ir po mažą žingsniuką remontuojuosi pats.

        1. Taigi nėra ko nesuprasti. Tiesiog yra reikalavimai http://tuvlita.lt/wp-content/uploads/2016/06/daugiau-1.pdf, ir reikia juos išpildyti.
          Kaip pats matote: arba nauji žibintai, arba papildomi žibintai. Daugiau nieko nereikia.

          Valdymas atkeliavo iš užsienio.

          Beto, minėtas 2015m. C-Max Energi jau turi naują šeimininką Vilniuje. Žmogus labai patenkintas. Žadėjo, kai apsipras su automobiliu,
          parašyti įspūdžius/apžvalgą apie šį konkretų Energi. Mes patalpinsime jį projekte elektrinepavara.lt 🙂

      2. Dar norėjau paklausti,ar kažką sugalvojote,kad dienos metu netamsintų panelės,kai įjungtos šviesos?Ar ten kažką suprogramavote,kad veiktų auto light?

          1. Na tai kai važiuojate saulėtą dieną, ir žibintai neįjungti, tai visi valdymo elementai šviečia ryškiai, tam kad dieną jie geriau matytųsi, o vakare, įjungus šviesas, ryškumas sumažinamas. O mūsų atveju, kai reikia visada važiuoti su žibintais, tai visą laiką ryškumas naktinis veikia. Nesakau kad čia didelė problema, tik pastebėjimas. Dėl reikalavimų tai suprantu, man įdomu kaip konkrečiai Jūs padarėte, o Jūs kaip matau nelinkęs per daug ir smulkiai pasakoti 🙂 Neįsižeiskit. Valdymas atkeliavo iš užsienio, tai… Parašytumėt, Pvz pritaikiau nuo Ford Fusion 2013 metų, jau būtų kažkas 🙂

          2. Nėra čia ko įsižeisti 🙂 Lyg ir atsakiau į klausimą. Ar Jūs norite CAN-BUS’o protokolą išsinagrinėti? 🙂
            Apšvietimo ryškumą valdo šviesos daviklis, o ir neteko aiškintis, ar jis turi konfiguravimo galimybes. Gal ir turi, nes Ford’as labai daug leidžia “nustatinėti”.

  3. Sveiki, labai svarstau pirkti C-Max Energi ar Hybrid ar išvis nepirkti Ford? Ką jūs manot? Kodėl jis nėra populiarus tarp taxistų? Nes brangus? Ar kad nepatikimas? Skaitau ” C-Max Energi jau turi naują šeimininką Vilniuje” – kodėl pardavėt? Kaip detalės jų? Tvarkymo kaina? Kaip laiko baterija žiemos metu? Girdėjau, kad Fordas nutraukė gamybą c-max hybrid ir energi, nepasiteisino. Nors kitur skaitau, kad gamins toliau. Žodžiu nežinau ką daryt, kaina nėra 2k, kad pirkt tik pasibandyt, tai nesinori prašauti perkant 🙁 Auto patinka, patogus, gražus, važiavimas malonus, elektra – aš labai už tokius miesto automobilius, tik va tas pirkimas kaip kokia loterija.

    1. Jūs kai jau noro turėsite daugiau negu klausimų, tai tik tuomet ir pirkite. Kol kas važinėkite su dyzeliu varomu… 🙂

    2. Aš tai niekaip nesuprantu,kaip žmonės lygina Ford C-Max Energie su TDI.Čia tad pats kaip lyginti seną rusišką traktorių su japonišku. Vien jau nuo dyzelio smarvės ir suodžių bloga,o čia pajudi iš vietos be jokios sumaltos sankabos,be jokio garso ir vibracijos.Nedideliais atstumais važiuoji vien elektra.Kamščiuose patogu, stabdymas, regeneracija.Reikia galios,prašau, max galia 150kw ! Ir nelyginkit su Priusu, nes pas jį minimum 50kw mažiau, ir iki 100 per 9 sekundes niekaip. Atkinsono ciklas, jokių turbinų ar svylančių ir žaksinčių DSG, 1,2 litro turbo motorų su 100000 resursu. Forde stovi tobuliausia pasaulyje japonų Aisin kurta pavarų dėžė ! Fordo vien jau plieno kokybė nesulyginama su japonų permatoma skardele. Stabdžių diskai kokie masyvūs, pas mane 85000 bėgus. Nėra nė žymės ant jų !!! Jie kaip nauji ! Be to Energie nuvažiuoja pusė Leaf atstumo, ir komforte ir garso izoliacijoj jį tiesiog triuškina.Jau nekalbu apie audio sistemą Leefe….Skarbonkė kažkokia…. Galėčiau dar daug rašyti, tik va vaikas pabudo.

      1. Gal kažkaip ne ten parašėte, nes šioje vietoje niekas nelygina Hybrid vs TDI. Bet kokiu atveju, lyginti galima. Nedraudžiama.
        Galima lyginti ir su 30’s kokiu nors V16… 🙂

        Tuo pačiu pataisysiu kelias Jūsų mintis:
        — Jeigu jau tikit į “dievą”, rašykit teisingai: ENERGI (Taip – iš didžiųjų ir gale “i” didžioji).
        — 140kW (105kW VDV + 35kW EV)
        — ENERGI galima paimti 100km/s per 7.8s. Pavyko vasarą – šilta baterija, apytuštis bakas, įšilusos Dunplop SP BluResponse padangos.
        — Plieno kokybė tikrai gera. Bet kai kurie skardų lankstymo niuansai tiesiog reikalauja pasidaryti ASAP antikorozinį, ir jį atnaujinti kas du metus, nes US variantai po trijų lietuviškų žiemų ir intesyvaus naudojimo keliuose gali parodyti staigmenų 🙂
        Viska kita tikra tiesa 🙂

        Ir paskutinis apie Leaf’ą.
        Mano atveju Leaf’as 24kW (SL/Tekna su Premium paketu, SOH 94%) yra pagrindinis automobilis, o C-Max’as – atsarginis (arba trumpiems atstumams, arba 200km+)
        Visais kitais atvejais kiek tik gali važiuoja Leaf’as. (žiemą, kai gerai pasnigę, yra ir kitų žaislų).

        Visų Jūsų paminėtų aspektų tikrai C-MAX ima viršų: vidaus apdailos kokybė, važiuoklės darbo, garso izoliacijos (nors iš galo labai panašiai, bet dB nematavau).
        Ford/Sony vs Nissan/Bose kažkas apie 8 vs 7.
        Jeigu Leaf’s su tik kolonėlėmis – tai ten ausims liūdna.

        Tik nereikia pamiršti, jog pirmos kartos leaf’as buvo mestas į rinką tiesiog tam, kad surinkti visus pinigus iš tų, kurie neįpirko Model S.
        Plius. Jis buvo kaip HighTech sprendimas, tai apart EV pavaros visa kita buvo taupoma kur tik galima. Kas liečia kėbulą – gavosi eilinė japoniška skarbonkė (išskyrus Toyota/Lexus). Pats ENERGI ir atsirado tik dėl Kalifornijos. Tai ir savi niuansai.

        O vat Jūsų nuvažiuojamas EV reikalauja didesnės korekcijos 🙂 Tarkim ENERGI vs Leaf24kW (su Lizard kažkas) apie 1 : 4.
        Baterijos, jeigu jų abiejų SOH artimas gamykliniam “usable”, tai įkrivimo talpa ENERGI (iki 2016) ir Leaf24kW 1 vs 3.
        Kadangi Leaf’as projektuotas kaip EV, tai jis 1km ištraukia su mažiau vatų negu ENERGI.

        Bet kokiu atveju taip peikti Leaf’o nereikia. Leafo labai lyginti su C-Max ir neina. Kaip C-Max lyginti su TDI 🙂
        O Prius lyginti tik su C-Max Hybrid, jeigu Prius nėra Plug-In’as. Bet koku atveju, kas sako be jokių argumentų, kad Prius geriau už C-Max, reikia tuos žmones bausti 🙂
        Kažkaip neskaudžiai, bet bausti, jog pradėtų rinkti argumentus 🙂

        1. Na gerai truputį su galia perlenkiau, bet man rodos ir Jūs ne visur teisus 🙂
          Cituoju Fordo info:
          Combined horsepower: 195 charge depletion mode;
          188 charge sustained mode
          Gas engine torque: 129 lb.-ft.
          Kaip suprantu, 195AG galima gauti, kai važiuojama EV ir spaudžiant dugną paprašyti VDV pagalbos. 195AG – 145,41 kW 🙂 Beje, man didelis klaustukas, ar paprastas 2L benzas gali turėti 105kw. Pvz wiki randu info, kad el variklis ten ne 35kw o 68kw, tada benzui lieka apie 8x kw, o tai mano manymu panašiau, nes kažkur skaičiau, kad variklis stovi specialiai deforsuotas, kad nebūtų traumuojamas kai staiga užvedamas ir norima max galios. Youtube WeberAuto kanale rodo, kad el variklis ten net 88kw, tačiau galia limituojama baterijos – inverterio.

  4. Sveiki,
    Gal kiek nevisai į temą… Vairuoju C-Max hybrid versiją. Labai patenkintas (gal kad pirmas hibridas :-)), viskas tinka… Tačiau po apžiūros autorizuotame servise jau kelintą kartą sako, kad gerokai padilę stabdžių diskai, kaladėlės… Reikia keisti, bet kaip ir nėra dalių, aiškina, kad reiktų siųstis iš USA už kosminius pinigus. Nejaugi tai tokia specifinė konstrukcija šito auto, negi netinka pvz nehibridinio ar kitokio modelio diskai? Atsiprašau, kad gal ne į temą, nesu austomobilių specialistas, tiesiog vartotojas. Gal kas galėtų pasidalint pamąstymais irgi patarimais? Dėkui labai iš anksto.

    1. Sveiki,

      Mes nesame kažkoki profesionalai, tiesiog kai kurias savo patirtis ir mintis surašome čia. Galbūt tai bus kažkam naudinga 🙂
      Dėl diskų ir kaladėlių reikėtų pasižiūrėti kataloguose, kokiekms modeliams jie tinka. Asmeniškai aš nelabai tikiu, jog jie bus kažkuo “kitoki”. Jeigu kitoki, tai tiks nuo kažkokio kito modelio,
      nes Ford’as savo modelius yra labai unifikavęs, ir ne tik tarp savo modelių, bet ir kitų koncerno markių, t.y. labai daug bendrų detalių.

      Parašykite savo klausimą čia https://www.facebook.com/groups/2273960986183129/. Esu šios grupės administratorius, tai Jūsų problemą paryškinisu kitiems, kurie turi daugiau patirties su pakabos elementais.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *