Įvairenybės

Trumpa patirtis su Toyota Yaris Hybrid

Teko vėl pasinaudoti CityBee paslaugomis ir apie 15 km pavažiuoti su Toyota Yaris Hybrid “New”. Specialiai taikiau ant tokio 🙂 Anksčiau teko važiuoti su senesniu Yariu Hybrid. Bet nelabai supratau, kas įvyko, tad kadangi pasitaikė proga vėl įsėsti į Yarį su Hybrid, tai ir pasinaudojau.
Taigi, raktelį įkišus į spynelę ir pasukus, užsidega žalias “Ready”. Čia viskas ok, bet pripratus prie Ford ir Nissan keyless, tas pasukimas toks truputį keistas. Kitose automobiliuose (tik su vidaus degimo varikliais), su kuriais kartas nuo karto tenka naudotis, kažkodėl viskas ok – pasukai, starteris, ir važiuoji. O čia kažkaip, matyt, tas Hybrid faktorius ir davė savo – nepatiko sukti 🙂


Pradedam važiuoti. Viskas kaip ir senesniame Yaryje. Pradeda važiuoti vien tik EV. Paspaudus šiek tiek daugiau akseleratoriaus – įsijungia variklis, stabdant – kraunama Hybrid baterija. Galios/tachometro rodyklės srityje taip greitai smenga žemyn, jog atrodo tuoj įsijungs padidintas regeneravimas. Bet visiškai nieko ypatingo, tiesiog lėtai lėtėja, ir viskas.


Šį kartą maršrutas buvo kitoks negu pirmą kartą – pusę kilometrų teko važiuoti aplinkeliu. Greitis 80~90km/h. Ir mano nuostabai – tokiu greičiu jokio EV rėžimo, nors ir buvo nedidelė, bet ir netrumpa ~1,5 km nuokalnė.
Čia iš karto minusas Toyotai. Lyginant su Ford Hybrid, eliminavus automobilių dydžių skirtumą (tą manau tikrai galima daryti) , tai jausmas nelabai ir smagus. Ford Hybrid/Energi važiuojant tokiu greičiu (iki 90 km/h), nors kartais ir nesugalvoja jungti EV rėžimo, bet, kad ir nors akseleratoriaus pagalba, galima tai išprovokuoti ir kažiek nuriedėti elektros motoro pagalba. O čia nieko. Panašu, jog Toyota įdėjo į Yario ECU tokią pačia logika kaip ir Prijus’e: virš 60km/h, jokio elektrinio važiavimo.
Liūdna. Čia Ford Hybrid/Energi stipriai toliau.

Dar vienas niuansas, kas iš karto pasijautė. Tai jog Yario elektros motoras tikrai silpnesnis už Ford Hybrid. Net turint omenyje automobilių masių skirtumus, Ford’o galingesnis elektrinis motoras teikia daug jaukesnį greitėjimąsi. Paspaudus šiek tiek daugiau akseleratoriaus – įsijungia variklis, nes elektros motoro galios mažoka. Ir naujame Yaryje tas motoros, panašu liko toks pat. Į parametrus nesigilinau, bet pojūtis toks, kad lyg niekas ir nebuvo atnaujinta.


O daugiau vertinti kaip ir nėra ką. Iš taško A į tašką B pavyko nuvažiuoti 🙂
Jeigu Yaris būtų būtinybė – viskas su juo gerai. Bet jeigu reikėtų rinktis tarp Yario Hybrid ir C-Max Hybrid neatsižvelgiant į išorės gabaritus ir salono erdvę, visivien imčiau C-Max Hybrid. Tisiog smagiau riedantis Hybrid’as.



Dalintis:

2 thoughts on “Trumpa patirtis su Toyota Yaris Hybrid

  1. Vis tik Toyotos hibridai nėra elektromobiliai ir nereikia jų vertinti kaip tokių.

    Elektros variklis juose atlieka maždaug tą pačią funkciją, kaip turbina turbobenze ar turbodyzelyje. T.y. didelio naudingumo koeficiento, bet silpnam Atkinsono ciklu veikiančiam VDV reikiamu momentu suteikia papildomą galią. Na o galimybė regeneruoti stabdymo energiją ir kelis km nuvažiuoti RV režime gaunasi kaip vyšnia ant torto 🙂

    1. Tikrai ne elektromobilis 🙂 Bet tikrai yra bent kažkoks kompromisas dyzeliui kas liečia degalų sąnaudas ir iš karto “pristatytus” Nm priešingai negu laukiant, kol įsisuks turbina 🙂 Žinoma, su turbinomis “be lago” nuo pat mažų sūkių išimčių turi Audi, BMW ir netgi Opel 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published.