Chevrolet Volt

Volteris ir rato greičio jutiklis

Kartais taip nutinka, jog kažkas sugenda. Tai yra normalu. Volteriui pirmas gedimas taip pat ištiko: sugedo rato greičio jutiklis, dar kitaip tarp žmonių vadinamas “ABS daviklis”.

Kaip žinote, General Motors (GM) Chevrolet Volt naudoja labai daug Opel Corsa / Astra / Insignia modelių komponentų. To priežastis ta, jog nuo 1929 m. iki 2017 m. Opel prekės ženklas priklausė GM. Tad tikėjausi problemą išspręsti greitai ir racionaliai – tikslas Astra J jutiklis.

Taigi, pirmas bandymas buvo įsigyti sensorių iš Lietuvoje veikiančių tiekėjų. Taip sutapo, jog tuo metu Eoltas taikė 30% akciją, kuri galiojo ir “ABS davikliam”. Man Eoltas visiškai neimponuojantis ir kaip prekės ženklas, ir kaip paslaugos teikėjas (asmeninė patirtis tiek Kaune, tiek Marijampolėje). Bet bandom. Gal šį kartą jiems pavyks. Prieš važiuoant į parduotuvę pasitikrinau, ar tikrai jie turi el. parduotuvėje reikia ir pagal modelį, ir pagal kodą. Turi,
Pagal jų katalogus tuo metu parduotuvėje buvo VEMO prekės ženklo greičio sensorius. Mažiausios kainos aš visada vengiu, tad šis variantas buvo toks aukso viduriukas. Paklausiau konsultanto, ir jis patikino, jog tikrai tiks, nes jis sandėlio kataloge mato, jog “rodo ir Chevrolet Volt”. Double check. Nupirkom.

Kadangi man patinka pačiam visoki toki smulkūs darbai “aplink automobilius”, tai kai tik savaitgalį atsirado laisvo laiko, jutiklis buvo pakeistas. Tai buvo pirmas mano keistas rato greičio jutiklis, nes iki tol per visus gyvenimo 600k km toks gedimas pasitaikė pirmas, kai sugenda būtent jutiklis. Viso užtrukau apie ~25 minutes visiškai neskubant.

Taigi daviklis pakeistas. Bet Chevrolet “StabilControl” klaida nedingo. Per OBDII adapterio APP’są klaidą ištryniau, bet pradėjus važiuoti ji vėl atsirasdavo. Buvo keista, nes po bandymų ir ieškojimų kartu su Oringas servisu, rimta serviso diagnostika tikrai rodė, jog Volteris “nemato” būtent priekinio dešinio rato sukimosi greičio. O kadangi “StabilControl” pranešimas gali būti apie 10 galimų gedimų, tai klaidos nedingimas tikrai nenudžiugino, nes būti galėjo ir ABS bloko gedimas. O tai šiek tiek daugiau reikalų negu pakeisti vieną jutiklį.

Pasikonsultavau su draugu, kuris dirba automobilių servise S1A, ir priėmiau sprendimą, jog jutiklį užsakinėsiu iš TescaParts su kitomis smulkiomis dedalėmis. Pagrindinės priežastys tos, jog įdėjus kito prekės ženklo jutiklį buvo galima tikėtis tokio pačio rezultato. Antra priežasti ta, jog orignalus daviklis iš Lietuvoje esančių tiekėjų kainavo 37 Eur. Tad TescaParts pasiūlymas už originalų Chevrolet rato greičio jutiklį sumokėti 7,99 USD atrodė labai patrauklus.


Tad už šiek tiek daugiau kaip už dviejų savaičių, detalė jau rankose. Radus laisvo laiko, jutiklis pakeistas. Šį kartą, kai viskas daugmaž žinoma, užtruko šiek tiek mažiau negu 20 min, nors buvo ir šalčiau.

Linksmiausia dalis, jog pakeitus daviklį ir įjungus Volterį, “StabilControl” pranešimas dingo, bet “ABS” geltona lemputė liko šviesti. Pravažiavus apie 60 km, ji toliau švietė. Tad vėl jungėm OBDII, ir klaidą ištrynėm. Atrodo, jog pavyko – jokių, klaidų, jokių pranešimų, jokių lempučių jau apie 300 karantino kilometrų.

Dalintis:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

16 + seventeen =