KIA Optima JF Plug-in Hybrid

Ponia KIA Optima EX Plug-in Hybrid

KIA Optima JF Plug-in Hybrid KNAGV4LD3H5007347

Kartais taip nutinka, jog labai nori, bet nėra kaip. Bet šį kartą viskas kitaip.

Kai gūdžiais 2015 metais buvo pristatyta KIA Optima kol kas pačiame gražiausia savo JF kėbule, kažkas nutiko, jog jos taip ir nenustojau norėti. Teko trumpai pačiupinėti dyzelinę, bet pats važiavimas nepaliko įspūdžio. Netinka jai dyzelinis variklis, nors tu ką.
Bet 2016 metais Čikagos automobilių parodoje buvo pristatytas Hybrid ir ne bent koks, bet kartu ir Plug-in. Tuometu tyliai sau pažadėjau – bus.

Tad jau ir yra, visi 5 mėnesiai ant asfalto. Iš viso ~1500 km. Žinoma, apie 900 km buvo nuvažiuota dar prateitais metais, rudens pabaigoje. Pastarąsias dvi savaites jau apie 400 km. O likę 200 km šiaip ne taip per visą karantino piką, iš kurių kone pusė dėl ekspertizės, dėl techninės apžiūros ir dėl registracijos klausimų. Tad praktiškai 0 km per dieną. Bet visi registracijos reikalai pavyko iš pirmo karto, nes kitaip net negaliu pagalvoti, jog gali būti. O iki šiol Ponia Optima vis nesirodė, nes vis laukė kelių trūkstamų esminių plug-in apdailos smulkmenų iš Jungtinių Amerikos Valstijų. Ir iš trečio karto sulaukiau. Tad po dėtalių “instaliavimo” į savo originalias vietas, galima pasirodyti publikai! Pasiveikinkit: Ponia Optima.

Ir ką mes čia turim? Turim BMW F10 kėbulo dydžio sedaną, kuris, nors ir keliais centimetrais turi trumpesnę ratų bazę, bet yra bendrai ilgesnė, platesnė. Ant galinių sėdynių vietos, jog kolegos, turintys F10 kėbulus, ilgai krapštė galvas ir galvojo, kaip čia taip yra, jog jų BMW ~15 cm bazė didesnė, o vietos gale turi net nepadoriai žymiai mažiau. Nuotraukoje priekyjė sedintis 183 ūgio žmogus, už savęs laisvai užsikelia koją ant kojos ir jaučiasi visiškai patogiai.

Visa kita labai elementaru: paprastas atmosferinis 2.0 l benzininis variklis, turintis 115 kW ir suporuotas su 50 kW elektriniui motoru. Visa ši bendra jėga su visais niutonmetrais į ratus perduodama per paprastą elementarią senovišką 6 pavarų automatinę dėžę į priekinius. Ir čia vienas iš įdomesnių niuansų. Elektros motoras yra prieš standartinė automatinė pavarų dėžę, tad važiuojant vien tik elektros energija, t.y. EV mode, yra jungiamos pavaros! Taip, EV rėžimas su įprasta 6 pavarų automatine dėže! 🙂 Iš pradžių jausmas buvo laaabai keistas, bet pripratus turi žavesio: iškart po pavaros perjungimo, sugrįžta sukimo momento pojūtis 🙂 To tikrai neturėjo Pūkis, nes jo elektros motoras ratus suka tiesiai. Bet net negalima lyginti su Volteriu, nes jis jokios pavarų dėžės neturi, ir su juo viskas labiau sklandžiau.

Be EV rėžimo yra priverstinis Hold rėžimas – t.y. nenaudoja EV baterijoje esančios energijos. Ir Charge rėžimas – baterija įkraunama nuo benzininio variklio. Ir tai galima padaryti iki viso 100% nelygu kiek kilometrų važiuosite. Bet, priklausomai nuo eismo, greičio ir oro, po ~50~70 km EV baterija visiškai pilna su prognuozojamais 35~55 km.

Tad pradžiai tiek. Greitai bus kitas įrašas apie dar kelis šio modelio niuansus.

Dalintis:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

fourteen − ten =