Labai dažnai po klausimo “O tai kiek nuvažiuoja?” antras klausimas “Ar daug kainavo remontas?”.
Tiesa ta, jog automobilio pirkimas trečiose šalyse reikalauja didesnių procedūtų, kurios kainuoja ir laiko, ir pinigų. Tai yra: pargabenimas, muitas ir kiti mokesčiai, detalės, remontas, ekspertizė, kuri leidžia registuoti automobilį Europos sąjungos erdvėje. Jeigu automobilis neturi akivaizdžiai matomų pažeidimų, tai muitas ir kiti mokesčiai skaičiuojami kaip nuo sveiko automobilio. Jeigu automobilis turi išorinių matomų pažeidimų, tuomet jie yra, pavadinkim taip, “išminisuojami” iš automobilio vertės, ko pasekoje įtakoja taikomą muito sumą. Todėl ne paslaptis, kad beveik visi importuojaji automobiliai iš JAV/Kadanos ir kitų trečiųjų šalių yra su mažesniais ar didesniai pažeidimais.
Mano turimas Ford C-Max ENERGI taip pat buvo su priekinės dalies pažeidimu. Ieškant ir renkantis buvo šie pagrindiniai kriteriai: jokių oro pagalvių suveikimo, jokių lonžeronų pažeidimų. Tad 3 mėnesiai laukimo tinkamo kandidato, kuris atitinka iškeltus reikalavimus šiek tiek pabodo, bet į pasiūlą įdėtas variantas patiko. Aišku, ne visi norimi privalumai buvo jame, bet tuomet galima laukti dar ilgiau, kol pasirodys toks “pilniausios” komplektacijos kandidatas.
Taigi, pažeidimai buvo aiškūs, automobilis pavyko įsigyti brangiau negu norėjosi, bet geriau brangiau negu po to daugiau išleisti didesnių pažeidimų remontui. Žinoma, čia tik mano nuomonė ir norai.
Kol automobilis keliavo iki Lietuvos, buvo surastos ir įsigytos šios detalės: priekinis baltas kapotas (nuo C-MAX iš Pranzūzijos, surastas US buferis, kuris yra x4 kartus brangensis negu EU versijos. Taip, keturis kartus). Tiesiog kai nori turėti automobilį kiek galima OEM, tuomet tenka tiek mokėti, t.y. kartais ir daugiau. Taip pat buvo užsakyti priekiniai žibintai iš JAV per siuntimo tarpininkus.
Kai automobilis po ilgos kelionės pagaliau atvyko iki autografija.lt meistrų, buvo nuimtos visos pažeistos detalės, įvertinta situacija. Ir prasidėjo dėtalių paiekšos. Beveik visos reikiamos detalės buvo užsakytos pačioje JAV ir per ~2 mėnesius atvyko į Lietuvą. Lietuvoje buvo įsigytas naujas “viršutinis rėmas” ir chromuoti žiedai aplink rūko žibintus. Taip pat EU C-MAX rūko žibinto jungiklis iš Lenkijos, “gabaritai” ir papidlomai rūko žibintai, kuris yra privalomas. Mat JAV C-MAX ENERGI modelyje jis nebuvo numatytas jau pačio gamintojo (EU rūko žibintas yra galinio buferio kairėje).
Visos tokiam pažeidimui reikalingos detalės kainavo ~3700 Eur su visais siuntimų ir tarpininkavimų perkant mokesčiais. Detalių paruošimas ir dažymas, surinkimas 1100 Eur + PVM. Paruošimas registracijai ir pati registracija ~350 Eur u PVM.
Taigi atsakymas į klausmą “Ar daug kainavo remontas?” gaunasi sudėjus tuos tris anksčiau paminėtus skaičius. Aišku, čia nėra įskačiuota, sugaštas laikas ieškant Lietuvoje detalių, cheminis automobilio valymas ir kitos smulkmenos.
Šiuo metu du kolegos iš Tribe Payments taip pat laukia savo svajonių. Įdomu bus palyginti bendrus remonto niuansus: panašių detalių kainas, remontą, dažymą ir pan.