Apie viskąFord C-Max Energi

Ford C-Max ENERGI SYNC3: 15 mėnesių draugystės.

Fords C-Max Energi Sync3

Per 15 mėnesių eksplotacijos su Pūkiu nuvažiuota ~8k km. Iš jų apie ~6k km vien tik maršrutas namai – ofisas – namai. Tai ir buvo pagrindindinė mintis įsigyti šį automobį. Visi kiti kilometrai išsidėstė apytiksliai tai šen, tai ten: vieną kartą pabuvota Raseiniuose, Kelmėje, Šiauliuose; Vilniuje (šventiniu laikotarpiu savaitę laukė prie oro uosto esančiame parkinge); yra įveikęs pusę Panemunės maršruto; ir buvo dar keli kartai netoliau 70~100 km nuo Kauno miesto. Palyginimui Nissan Leaf – Tronis sugebėjo susukti ~27k km, ir net du kartus yra buvęs pajūryje.

Eksplotacijos niuansai

Fords C-Max Energi Sync3
Fords C-Max Energi Sync3

Eksplotacijos pradžioje pakeista alyva variklyje, variklio ir inverterio aušinimo skysčiai, stabdžių stiprintuvo skystis, laikas nuo laiko (2 ar 3 kartus) papildytas langų plovimo skystis. Per visą šį laiką degalinėje į baką užpilta ir sunaudota ~92 ltr benzino, o visi kiti kilometrai įveikti vien tik BEV baterijos pagalba. Tad “apytiksė matematika” tokia: ~ (1,2 ltr + ~22 kWh) / 100 km (išvedant vidurkius iš tarpinių skaičiavimų per visus 15 mėn). Tad apytiksliai 1 km kaina skaičiuojant vien tik energijos sąnaudas yra apie 0,032 Eur, arba ~3,20 € / 100 km. Galima palyginti su dyzeliu, kuris vien tik kuro sąnaudos apie 7l t.y. apie ~7,60 Eur. C-Max ENERGI kiekvienam kilometrui taupė 2x vs “dyzelis”, ir turėdamas daugiau kaip 2 kartus daugiau 140 kW ir 15 (penkiolika) kartų mažesnę ridą, 4s greičiau iki 100km/h, Android Auto, ne mechaninį pavarų parjungimą ir t.t.
Bet praktiškai lyginti tiesiogiai taip negalima., nes dyzelis ir yra ne paprastas, bet šiek tiek kitos, ir su savo privalumais. Na, nebent čia lyginti visiškai elementarai turint omeny, jog automobilis yra tik iš taško A į tašką B. Bet čia ne apie tai, nes šiuose striapniuose automobilis ne tik daiktas pervežti tavo užpakalį, bet ir šiek tiek daugiau.
Bonusas: darbo dienomis taupėsi parkavimo mokestis, kuris sudarytavo apie 42 €/mėn sumą. Viso per laikotarpį 625€ (500€ /12 * 15) Daugiau info apie automobilių parkavimą Kauno mieste ir leidimus elektromobiliams čia.

Gedimai ir/ar nesklandumai.

Ford C-Max Energi
Ford C-Max Energi

Sakoma, jog genda viskas, nes tai natūralu. Taigi, ir Pūkis per visą šį laiką susidūrė su keliais nesklandumais:
— Perdegė GD žibinto gabarito lemputė;
— Buvo užstrigusi “išmetimo” skrendė (čia pasekmė to, jog šaltuoju metų laiku neužtekdavo BEV baterijos ir 2~3km būdavo nuvažiuojami “ant benzino” ko pasekoje nespėdavo įšilti išmetimo sistema ir išdeginti suodžių.
Iš patikimų šaltinių, kurie dirba Toyotoje, tenko išgirsti, jog Toyotos servise tai nefociali problema, apie kurią net nesako klientams, o planinių aptarnavimų metu tiesiog pravalo komplikuotą šią “plugin hybrid” vietą 🙂 Tikėtina ši profilaktika būtina visiems PHEV.
— Paskutinę dieną prieš kelionę į naujus namus visiškai atsisakė dar originalus Ford 12V akumuliatorius.
— Dar buvo problema, jog Android Auto nesikalbėdavo su Sync3 komunikacijos moduliu. Bet čia ko gero buvo Android App problema.

Pūkis nenorom, bet gan greitai surado naujus, ir reikia tikėtis, gerus namus (bent jau pražadėjo nuplauti :)). Nors paskutinė mano kelionė su juo bovo per visus 11 šviesaforų, kuriuose tuo metu švietė raudona. Senai taip buvo, nors šiuo maršrutu važinėjama bent kartą per dieną. Matyt Pūkis labai nenorėjo išsiskirti. Ir maža to, smulkus niuansas atsidaro jau pas naujus savininkus. Karma – ne kitaip. Bet reikia tikėtis, jog viskas bus gerai, nes mažos smulkmenos nesumažina didelio džiaugsmo! Džiugu tai, jog Pūkis neišvažiavo į kitą miestą, o pasiliko čia pat visai netoli. Ir net jau spėjo antrą kartą aplankyti Šiaulius su vidutinėmis 5,4 ltr / 100 km.

O kas toliau?

Kas yra PHEV
Kas yra PHEV

Ateina laikas išsiskirti, nes norisi keistis ir pasitikti kažką nauja. Iš viso per du metus su Ford ENERGI bendrai nukeliauta apie 20k km. Tad susidėliojo prioritetai ir norai, ir, panašu, jog norisi tiek ir daugiau EV kilometrų, tiek ir daugiau technologijos, tiek ir sportiškumo. Ford C-Max
ENERGI labai geras automobilis, komfortiškas, labai smagus užmiestyje, neprovokuojantis miesto sraute. Aš iki šiol nesuprantau, kodėl šį markė Lietuvoje nuvertinima lyginant su kitomis, turint omenyje kokią kokybę ir kokį pojūtį duoda už prašomus pinigus.

Taigi. Pūkis labai netikėtai greitai rado naujus namus, nors buvo planuota, jog užtruks, o kol užtruks, bus paruoštas naujas “žvėris”. Yra kaip yra, ir bet kokiu atveju, jau netrukus naujas etapas, nauji potyriai, naujos emocijos su tikru PHEV. Tad neišsijunkite elektros, jau greitai jungsim nauja elektrinę pavarą 🙂


Dalintis:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

thirteen − 1 =