Kartas nuo karto EV Facebook grupėse atsiranda žmonių, kurie apie EV automobilius reiškia nuomonę lygiai taip pat, kaip aš apie vakavimą, marinavimą ir siuvimo siūles. Labai gerai, jog žmonės domisi, kažkiek sužino. Bet tarp jų yra procentas asmenybių, jog atrodo, kad tie žmonės pikti vien dėl to, jog iš vis yra EV ir kažkas apie juos kalba bei diskutuoja. Tad ta proga dar vienas labai trumpas kelionės aprašymas. Kelionė: Kaunas – Alytus – Seirijai – Dzūkija netoli Dusios ežero. Viso 109,1 km.
Kelionė pradėta su 18,8kWh (SOC 96,6) energijos, pirmi 5km miesto sraute piko metu. Taip pat dėl Alytuje esančios gatvės kapitalinio remonto prisidėjo papildomi 4km. Visa atkarpa įveikta važiuojant “pagal spidometrą” 96km/h su tam tikromis išimtimis. Apie 15 kilometrų Garliava – Prienai – 82km/h Ir kelletas trumpų atkarpų. Visur kitur, pagal galimybes – 96km/h. Visos kelionės metu oro temperatūra buvo 17’C, viduje 23,5’C su klimato kontrole. Visoje atkarpoje, kaip bebūtų keista, buvome aplekti tik dievjų automobilių, o patys aplenkėme šešis. Kelyje stabdžiais nesijautėme (visgi pagal galimybes 96km/h), už Leaf’o kolonos nebuvo.
Kelionės pabaigoje, paskutiniai 4 km buvo ir apie 100km/h (o gal ir daugiau, istorija nutyli :)).
Tad galutiniame taške įjungus “P”, baterijos energijos likutis buvo 3kWh. Kelionės santykinės/vidutinės energijos sanaudos gavosi 14,5kWh/100km. Žinoma, buvo galima išgauti ir šiek tiek mažiau, nes buvo lenkiami du automobiliai, pabaigoje šiek tiek “paspausta”, visos kelionės metu įjungtas kondicionierius, nors jis ir nebuvo būtinas. Viską atmetus, buvo galima sutaupyti apie kokia ~1kWh elektros energijos. Bet kartais smagu “nuspauti” ir apsilenkti dyzelį. Mieste 🙂
Pabaigoje Leaf’o “borto kompiuteris” rodė, jog važiuojant panašiu tempu su likusiu 15% dar buvo galima nuvažiuoti 21km. Reikia turėti omejyje, jog paskutiniai 4km buvo 95+ km/h (ir gal net šiek tiek daugiau negu manote).
Reizumė:
Atstumas: 109,1 km;
Sunaudota energijos: 15,8 kWh;
Vidutinės sanaudos: 14,5 kWh/100km;
Kelionės bendras vidutinis greitis: 69.9km/h; (sraute nuo 82km/h nuo 95km/h, su keliais epizotais 95+km.h.
Aukščio skirtumas tarp kelionės pradžios ir pabaigos taško: +91 m;
Suregeneruotos energijos kiekis: N/A (paskaičiuoti nepavyko, nes LeafSpy kažkodĖ vis nureserindavo savo regeneracijos skaičiukus…)
Tai kas sakė jog senukas Leaf’as 24kWh tik miesto automobilis? Iki 🙂