Nissan Leaf

Iki Palangos ir atgal su Nissan Leaf 24kWh SOH 88%

Pastaruoju metu laikas patapo brangus, jog nėra laiko parašyti apie tai, kas laukia eilėje, jog būtų paiminėta bent keliais žodžiais. Bet atsirado proga, tad rašom 🙂

Spalio pradžioje, antrajį savaitgalį, dėl tam tikros progos pasiryžome tokiai, galima sakyti, beprotiškai idėjai – su Nissan Leaf 24kWh su SOH 88% nuvažiuoti iki Palangos. Kaip bebuvo, bet Tronis (Leaf’as) įveikė ir pirmyn, ir atgal, ir visai smagiai, ir šiokiais tokiais nuotykiais.

Kelionė į Palangą.

Ryte 8:50 pajudėjome iš Kauno. “Taupydami” kilometražą iki Magistralės artimiausio išvažiavimo pasinaudojom “paskutinės asfaltuojamos žvyro dangos gatvės privalumais”, kurią kasdieniniuose maršrutuose apvažiuojam ratu. SOC 100%. Žinoma, iš vakaro teko maršrutą pasiplanuoti. Iš jau gan nemažos kilometrų patirties su Troniu (Leaf’u), planas gavosi toks: startuoti su 100% SOC, pirmą galimą įkrovimo stotelę “Pastogėję” praleisti, ir daryti tris įkrovimus “Nikoloje”, “Kvistijoje” ir “Kilenoje”. Kodėl tris? Todėl, jog su šia “baterijos modifikacija”, geriausia, greičiausia, optimaliausia įkrauti bateriją nuo 20 iki 70% SOC (turint omenyje DC50kW). Palaikant magistralėje 96km/h (GPS 92km/h) ir atlikus tris “fast charge”, jau 12:20 buvome numatytam nakvynės taške Palangoje 300m nuo Jūros.

Kelionė atgal.

Iš vakaro gavosi toks nesusikalbėjimas su aptartamentų savininkais, jog lyg ir žadėjo lauke rozetę, bet kai vakare grįžome, jau nebuvo patogu eiti ir ieškoti, kur čia toji pavėsinė ir joje esanti rozetė. Tronis liko nakvoti su 65%.
Bet kadangi kraunantis “Kilenoje” nujaučiau, kad taip gali būti, tad papildomos 5 minutės su pajungta CHAdeMO jungtimi pasiteisino – užteko energijos nuo Palangos iki tos pačios “Kilenos”. Buvo galimybė pasilabinti su žmogumi, kuris Palangoje turi ir galėjo pasidalinti EVSE įsikrauti 6,6kW AC. Bet buvo savaitgalis – visi su savo planais, tad nesinorėjo trukdyti, nes didelės bėdos kaip ir nebuvo. Tad bet kokiu atveju viskas gavosi gerai. Esant blogiausiam variantui, buvo galima užsi’fastcharge’inti Klaipėdoje. Bet neprireikė.

Tad pradėjus kelionė atgal ir Jau sukant ratą viaduku ir besileidžiant link “Kilenos” įkrovos stotelės, pasirodė, jog bus eilė – Baltas Leaf’as rodos, kad ką tik pasijungė krautis 🙂 Sustojus, paaiškėjo, jog žmogus turėjo planą krautis iki “pilno 100%”. Rimtai? Bet tas žmogus pamatė, jog yra miegantis keleivis, kurio ūgis mažiau kaip metras, sako: “Kišk”. Tad kol 12min kWh krovėsi iki sekančios stotelės, gan įdomiai pakalbėjom. Kolegos Leaf S buvo 2012m su jau pabėgusiomis dvejomis padalomis. Bet jis minėjo, jog jam pilnos baterijos užtenka savaitei, jeigu nevažiuoja iki Klaipėdos. O čia atvažiuoja, pastovi valandėlę, ir taip kas savaitę, jeigu nėra išimčių 🙂

Tad prijungę Baltąjį Leaf’ą atgal prie CHAdeMO, pajudėjom toliau. Kadangi nepavyko naktį įsikrauti iki 100%, grįžtant namo “Kilena” patapo papildomu ketvirtuoju neplanuotu sustojimu. Toliau sustojimai buvo: “Kvistija” – puodelis kavos ir dvi spurgos, “Cepelinai” – laukėme 25min, kol restartuos nulūžusią stotelę, ir paskutinė “Švyturys” – WC lankymas. Ir viskas, tiesiog paprasta 🙂
Šįkart atsižvelgiant į kelionės patirtį į Palangą ir vėjo kryptį, auto pilotas buvo nustatytas tie 105km/h (GPS 101km/h), po paskutinė įkrovos prieš namus, 125km/h.

Kaip pavyko kelionė?

Kelionė pavyko labai puikiai. Oras labai geras. Kai kas po du pirmus krovimus miegojo, kai kas ne. Tos 10~15 min, kol vykdavo krovimai, taip pat neprailgo, nes veiklos buvo ir planuotos, ir neplanuotos. Tik gal grįžtant namo šiek tiek išgąsdino, jog reikės 1h laukti “Kilenoje”, kol prikapsės kolegos beterija, ir neplanuotai “Cepelinuose” rasta nusmigusi stotelė. O kalta buvo tik nuotėkio rėlė!
Tad bendrai skaičiai toki: viso kelionė pirmyn ir atgal su įkrovomis truko 6 val. 34 min, įveiktas atstumas 458,5km.  Vidutinės sanautos 5,5km/kWh arba 18,1Kwh/100km. Galutinės išlaidos 1,75€ už “pirmyn ir atgal” (skaičiuojant “naminiu” naktiniu tarifu).
Ar antrą kartą pasirysčiau tokiai aventūrai? Taip, bet reikėtų pagalvoti, kokios būtų aplinkybės. Jeigu tokios pačios – taip. Šiaip gal reikėtų išbandyti C-Max ENERGI tokio tipo kelionėje. Bet kita vertus tokiu greičiau kaip su Leaf 24kWh tikrai nesivažiuotų, tad atitinkmai galutinė suma eurais už kelionę būtų toli nuo 1,75€ 🙂 Tad ko kam reikia, tas tą ir renkasi 🙂

Išvados

– Pigi kelionė;
– Lėta kelionė;
– Tokios kelionės nekviekvienam;
– Reikia dvigubinti stoteles jau dabar, nes arba neveikia, arba reikia laukti eilė – kuo toliau, tuo labiau ši tikimybė didėja.
– Palangą įmanoma pasiekti ir su “vaikiška” 21kWh baterija.
– Kilenoje (prie Klaipėdos) geriau nesikrauti, nes kavinė “užkaltais” langais. o ir jeigu blogas oras, o automobilyje veikti yra tik su telefonu ir 15min.lt, tai nieko gero.

Dalintis:

Leave a Reply

Your email address will not be published.