Taip nutiko, jog šventiniu laikotarpiu vieną savaitę teko pasisvečiuoti Norvegijoje. Patiko.
Senai visiems žinoma, jog Norvegija (bent jau kol dar nepralenkė Olandija) šiuo metu yra EV “karaystė”. Vien tik išėjus iš oro uosto atvykimo terminalo, dėmesį atkreipė pirmas stovintis eilėje taxi – Tesla Model X 90D.
Gatvėse aplink Oslą ir magistralėse iš 2~3 iš 10 yra elektra varomi automobiliai. Bet kuo toliau nuo didesnių miestų, tuo jų mažiau.
Besisvečiuojant kalnų namelyje, teko trumpai pabendrauti su šio Mitsubishi Outlander PHEV savininku. Jis trumpai papasakojo, kodėl Oslas yra EV sostinė: įvažiavimas neEV į centrinę zoną: ~6 Eur + parkingas už valandą. Jeigu išvažiuoji daugiau kaip po valandos – išvažiavimas dar ~6 Eur.
Įsivaizduokit dienos kainą, kurią reikia sumokėti, jeigu nori pasipakruoti Osle.
Tad ir tampa aišku, kodėl EV tampa privalumu su bonusais.
Plius: EV nereikia mokėti kelių-ridos mokesčio, keltai nemokami, nereikia mokėti kai kuriuose tuneliuose.
Bet kol kas. 2025 m. Norvegijoje bus nebeleidžiama registruoti asmeniniam naudojimui vidaus degimo varikliais varomų automobilių. Ir tuo pačiu (gal šiek tiek anksčiau) po truputį bus pradėtos mažinti lengvatos EV.