Šiandien apsitvarkiau info apie auto parko išlaidas 2025 metais ir paskaičiavau, kiek realiai kainavo kelionės su Leaf’u per visus metus.
2016 m. buvo dilema: ar įsigyti šiek tiek naudotą Ford Fiesta Titanium 1,6 automatą su PowerShift. Ar visgi bandyti elektrą?

Tuo metu iš padorios elektros buvo tik Leaf ZE0, VW e-Golf Mk7 ir Tesla Model S.
Kadangi 2015 ir 2016 metais jau buvo tekę pavažinėti su Leaf’u apie 1500k km, tad tuo metu labiau linkau lįsti į išbandytas teritorijas. Be to, VW e-Golf’o kaina buvo lygiai kaip už du Leaf’us: 30-35k €, Žinoma, vairavimo malonumas taip pat x2 geriau negu Leaf’o. Na, ir Tesla Model S. Bet norint įsigyti ją, reikėjo e-Golf’ų sumas dauginti x2 arba x3. Ir šiaip nebuvo poreikio tokiam laivui.

Skaičiuoti panaudota įsigijimo kaina, likutinė vertė ir būtina eksplotacija, istorinės kuro bei elektros kainos.
Viso nuvažiuota apie ~123000 km per 8+ metus.
Nissan Leaf’as, atmetus likutinę vertę ir įskaitant elektrą (namų + komercinę + nemokamą), reduktoriaus alyvą ir nuvertėjimą, viso kainavo apie 12400 €.

Preliminariai tuo pačiu laikotarpiu su Ford Fiesta 1.6 automatu bendra kaina (kuras + alyvos/filtrai (13 kartų) + diržas/vandens pompa (2 kartai) + nuvertėjimas) ir taip pat atmetus likutinę vertę būtų siekusi viso apie 25600 €.
Kuro išlaidos: Fiesta ~12800 €, Leaf ~1600 €.
Po 123000 km ir 8 metų likutinė vertė praktiškai identiška – apie 3500~4500 €.
Bendras skirtumas – apie 13250 €. Ir tai sutaupyti eurai.
Galima patikslinti tai, jog 2016 metų gamybos “pilniausia” su panašia rida Fiesta šiuo metu kainuoja 15~20% daugiau negu 2014~2015 metų Leaf’as”. Tad japono nuvertėjimas didesnis, bet jis sunaudojo 0 litrų 95 numerio dinozaurų sulčių.
Tad viskas trumpai:
— Leaf: ~0,10 € už 1 km;
— Fiesta: ~0,21 € už 1 km;
Tad nežinau, ar čia reikia daryti išvadas, kai viskas ir taip aišku. Tiesiog skaičiai kalba patys už save.

* Skaičiai ir sumos su galima 7~10% paklaida.
** 2017 m. Ukrainos vyriausybė panaikino visus importo mokesčius elektra varomiems automobiliams, tad antrinė EU ir US rinkose kainos kilo ~10~20%
*** 2017 m. jokių EV subsidijų Lietuvoje dar nebuvo.
**** 2017 m Lietuvoje buvo net ke-tu-rios (viešos) DC įkrovimo stotelės.
***** Fiestos skaičiavimus pagal nurodytus promp’us padėjo atlikti mokamas AI.