ĮvairenybėsNissan Leaf

Leaf 8 metų eksploatacijos skaičiai ir “Ar apsimoka?”

Nissan Leaf vs Ford Fiesta

Šiandien apsitvarkiau info apie auto parko išlaidas 2025 metais ir paskaičiavau, kiek realiai kainavo kelionės su Leaf’u per visus metus.

2016 m. buvo dilema: ar įsigyti šiek tiek naudotą Ford Fiesta Titanium 1,6 automatą su PowerShift. Ar visgi bandyti elektrą?

Tuo metu iš padorios elektros buvo tik Leaf ZE0, VW e-Golf Mk7 ir Tesla Model S.

Kadangi 2015 ir 2016 metais jau buvo tekę pavažinėti su Leaf’u apie 1500k km, tad tuo metu labiau linkau lįsti į išbandytas teritorijas. Be to, VW e-Golf’o kaina buvo lygiai kaip už du Leaf’us: 30-35k €, Žinoma, vairavimo malonumas taip pat x2 geriau negu Leaf’o. Na, ir Tesla Model S. Bet norint įsigyti ją, reikėjo e-Golf’ų sumas dauginti x2 arba x3. Ir šiaip nebuvo poreikio tokiam laivui.

Skaičiuoti panaudota įsigijimo kaina, likutinė vertė ir būtina eksplotacija, istorinės kuro bei elektros kainos.

Viso nuvažiuota apie ~123000 km per 8+ metus.

Nissan Leaf’as, atmetus likutinę vertę ir įskaitant elektrą (namų + komercinę + nemokamą), reduktoriaus alyvą ir nuvertėjimą, viso kainavo apie 12400 €.

Preliminariai tuo pačiu laikotarpiu su Ford Fiesta 1.6 automatu bendra kaina (kuras + alyvos/filtrai (13 kartų) + diržas/vandens pompa (2 kartai) + nuvertėjimas) ir taip pat atmetus likutinę vertę būtų siekusi viso apie 25600 €.

⚡ Kuro išlaidos: Fiesta ~12800 €, Leaf ~1600 €.

⚡ Po 123000 km ir 8 metų likutinė vertė praktiškai identiška – apie 3500~4500 €.

⚡ Bendras skirtumas – apie 13250 €. Ir tai sutaupyti eurai.

Galima patikslinti tai, jog 2016 metų gamybos “pilniausia” su panašia rida Fiesta šiuo metu kainuoja 15~20% daugiau negu 2014~2015 metų Leaf’as”. Tad japono nuvertėjimas didesnis, bet jis sunaudojo 0 litrų 95 numerio dinozaurų sulčių.

Tad viskas trumpai:
— Leaf: ~0,10 € už 1 km;
— Fiesta: ~0,21 € už 1 km;

Tad nežinau, ar čia reikia daryti išvadas, kai viskas ir taip aišku. Tiesiog skaičiai kalba patys už save.

* Skaičiai ir sumos su galima 7~10% paklaida.

** 2017 m. Ukrainos vyriausybė panaikino visus importo mokesčius elektra varomiems automobiliams, tad antrinė EU ir US rinkose kainos kilo ~10~20%

*** 2017 m. jokių EV subsidijų Lietuvoje dar nebuvo.

**** 2017 m Lietuvoje buvo net ke-tu-rios (viešos) DC įkrovimo stotelės.

***** Fiestos skaičiavimus pagal nurodytus promp’us padėjo atlikti mokamas AI.

Dalintis:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *