Nissan Leaf

Tronis ir 100000 km.

Pasirodė pranašiški skaičiai: 100000 km – tiek jau nuriedėjo mūsų turimas Nissan Leaf 24, kai 2014 m. išriedėjo pro gamyklos vartus.

Pirmus 2,5 metų riedėjo Džordžijos valstijos keliais, kai 2016 m. netikėtai netoli Atlantos pateko į eismo įvykį, ir 2017 m. pavyko jį parsigabenti į Lietuvą. Bendrai buvo sunku įsigyti, nes tikslas buvo tik pati aukščiausia komplektacija SL/Tekna, tam tikra baterijos situacija, pažeidimai, spalva. Kaip tik tuo metu Ukrainoje buvo panaikinti visi su importu susiję mokesčiai visiems tik elektra varomiems automobiliams. Tad Tronio įsigijimas tapo brangesnis negu planuota maksimali suma: lygiai +1,5k Eur daugiau galutinėje eilutėje vien dėl to, jog tuo metu Ukrainiečiai “pasileido plaukus” norėdami įsigyti BEV.

Bet tai neatbaidė nuo noro. Nes čia “noriu” gal buvo daugiau kaip trečdalis visų priežasčių keičiant automobilį į kitą. Žinoma, kai paklausa padidėjo, teko atsisakyti “spalvos noro”, nes kitaip be šansų tilpti į numatytas ribas.

Taigi, nors Tronis atvyko gan stipriai gavęs per nosį, bet nieko baisaus nebuvo, nes judėti galėjo pats, ir tik reikėjo palaukti eilėje pas gerus kėbulo meistrus.

Taigi, Lietuvoje kelionę pradėjome nuo 28k km, ir iki šios savaitės nuriedėjo visus 72,8k km, kuriuos pažymi magiški 100000 km bendroje ridoje.

Taigi, per šiuos 55 mėnesius skaičiai toki:

— Nuvažiuota: 72,8k km. Vidutiniškai ~45 km/dieną. (Pirmas ir antras Covid-19 karantinai drąsiai atėmė apie ~10k km);
— Eksplotacija: 465 €;
— Remontas: 90 €;
— Komfortas: 284 €;
— Elektros sanaudos (~10% paklaida): 1070 €. (Namai, mokami vieši įkrovimai, mokami “nenamai”);
— Nemokama** elektra;
— Komfortas+ aka Hobis/DIY ir šiaip papildomos “nice to have” išlaidos, kurios nėra būtinos, į sumą neįtraukiamos.

Tad bendrai vertinant šiandienos rinkos vertę ir skaičiuojant TCO įtraukiant visas būtinas išlaidas gaunasi taip: ~0,108 €/km * arba 10,8 €/100 km *

Jeigu skaičiuoti tik bendras visas išlaidas elektros energijai (su ~10% paklaida), gaunasi 0,015 €/km * arba 1,5 €/100 km *. (įtraukiam ir nemokamą** elektrą).

TCO: 4.86 €/dieną *;

* Skaičiai ir sumos yra individualios. Pagal kiekvieno norus ir poreikius skaičiavimai gali skirti kartais.

** Nemokama elektra yra kaip ir mokama, nes aš moku krūvą € nuo savo pajamų vien tik GPM ribose. Tad už visą ~15%~20% naudojamos elektros viešose įkrovimo vietose netiesiogiai padengiu iš GPM. Ir dar lieka kompensuoti kokius nors du statybininkas, kurie “moka mokesčius” ir “prisideda” prie valstybės.

Dalintis:

Leave a Reply

Your email address will not be published.