Įkrovimo stotelėsĮvairenybės

Atsargiai, Birštone ektromobiliai!

Birštono savivaldybė

Tikrai yra toks KET 153.1 (jau beveik metai), bet ką Birštono savivaldybė turi omeny su “Ektromobiliais”, neaišku. 🙂

Mano pastarųju dviejų metų patirtis susidėlioja taip, jog, jeigu nori ramiai ir be streso važinėti su EV, tai reikia vengti nemokamų įkrovimo taškų, t.y. arba užtenka turimos baterijos, arba pakeliui yra mokama įkrovimo vieta. Kiti variantai arba pasiseks, arba ne.

Pamenu 2015 m, kai po truputį pradėjau prisėsti prie EV vairo, buvo labai smagu. Tuo metu Lietuvoje buvo apie 250 EV, LAKD ir savivaldybių DC įkrovimo vietų buvo tiek, jog suskaičiuoti buvo galima ir su vienos rankos pirštais.

Kai 2017 m. jau ne tik darbe, bet ir kieme (nors dabar kai darbas namie, tai kas yra kas neaišku) atsirado EV, buvo dar viskas ok. Net iki Lietuvos pajūrio važiavom net du kartus su 18,5 kWh talpos baterija. Be streso ir overtime’o.

Bet kažkur 2020 m. situacija pradėjo blogėti. Jau LAKD stotelės buvo. EV daugėjo ir jų nuvažiuojamas atstumas didėjo. Bet nespėjanti infrastruktūros plėtra, nespėjo su didėjinčiu poreikiu ir gadino visą bendrą situaciją: pikti žmonės prie “rozečių”, tos pačios neveikiančios “rozetės”, kurias remontuodavo po 4 ar 6 mėnesius, ir eilės įsikrauti bateriją.

Šiemet praisdėjęs elektros kainų didėjimas privedė iš vis prie absurdiškų situacijų. Pavyzdžiui Neringos savivaldybė išmontavo DC stoteles aptarnaujančias skydines 🙂

O Kaumo miesto savivaldybė apribojo AC vietas iki 30 min. Palyginimas: įkrovimo greitis 3~5 km/h. Nice.

O blogai bus tol, kol šioje veikloje EV įkrovimo vietų administravimo ir operatoriaus paslaugas teiks valstybinis sektorius, t.y. savivaldybės ir pan. Jie neturi nei motyvacijos, nei supratimo. Jeigu kas nors ten ir turi supratimo, tai neturi galimybių saviraiškai.

Džiugu tai, jog artėjant nemokamos elektros termino pabaigai, kai baigsis įsipareigojimai EU fondams, po truputį atsiranda ir mokamų vietų įkrauti baterijas.

Verslas tai supranta, ir po truputį ruošiasi.

Ši nuotrauka akivaizdžiai parodo, jog didelė tikimybė, jog savivaldybių darbuotojai nėra motyvuoti kokybiškai dirbti net elementarų copy-paste iš KET dokumento, esančio lrs.lt Tad “Ektromobiliai” atsirado tiesiog perrenkant tekstą iš naujo be jokio copy-paste. Kokia to prasmė? Ogi ilgiau dirbo: reikėjo surinkinėti tekstą. Darant copy-paste, tikrai žutruktų keliolika kartų ilgiau, ir ką veikti po to?

Dalintis:

Leave a Reply

Your email address will not be published.