Kad būtų aiškiau, visų pirma, kas tas BECM. Tai yra Battery Energy Control Module – baterijos (energijos) valdymo modulis. Visi elektra varomi automobiliai (tiek BEV, tiek EREV, tiek PHEV, tiek Hybrid) turi baterijas, kurių veiklą “organizuoja” tam tikra programinė įranga, kuri dažniausiai yra “surašyta” į vieną modulį. Šiuo atveju tai BECM.
Kai rinkausi kuo pakeisti C-MAX Energi “Pūkį”, variantų nebuvo daug. Pabaigoje pasirinkimo liko tik du kandidatai: Mitsubishi Outlander PHEV ir Chevrolet Volt Gen2. Su kolegos Outlanderiu teko susipažinti (keltas įspūdžių sugulė tekstu čia), Chevy Volt Gen1 turi draugas, tad jį tekdavo taip pat pačiupinėti ir išgirsti visokių atisliepimų. Tad galutinis sprendimas buvo, jog Gen1 jau šiek tiek atsibodęs akims, o Gen2 turi labai puikią Android Auto integraciją, nuvažiuojamas atstumas x2 negu Outlander. Na, ir kėbulo tipas man labiau priimtinas negu SUV. Aišku, Outlander erdvės salone keliais m3 daugiau, bet jos poreikio tuo metu nebuvo. Tad sprendimas buvo Chevrolet Volt Gen2.
Chevrolet Volt Gen2 kritęs į akį buvo jau senai. Labai patiko pati EREV idėja. Aišku, tai buvo tik US* rinkai skirtas modelis, tad nelabai buvo pasirinkimų iš kur jį įsigyti. Pradėjus domėtis detalių kainomis, labiau norėjosi ne į priekinę dalį pažeisto automobilio. Teko ilgai laukti bet pavyko. Daugiau apie tai straipsnyje kaip sekėsi ruošti Volterį, jog jis vėl galėtų riedėti.
Technika nebūtų technika, jeigu ji negestų. Gedo ir Apollo, genda ir ISS, ges ir Starship. Pirmasis gedimas nutiko metų bėgyje, apie jį čia. Atrodo rato greičio jutiklis smulkmena, bet ne visi GM Opel davikliai tiko net pagal autodetalių parduotuvės vadybininkų siūlomus variantus. Bet iš esmės problema paprasta – tiesiog pakeisti neveikiantį veikiančiu. Daugiausia laiko buvo rasti meistrą, kuris nesibaidytų Volt’o ir nereikėtų jam aiškinti, jog čia mechaniškai yra 75% Opel Astra.
Bet antrasis sutrikimas jau buvo rimtesnis. Pasirodo 2016, 2017 ir keli tūkstančiai 2018 pagamintų Voltų turėjo gamyklinę problemą, kitaip sakant gamyklinį broką. 2018 m. pats GM tai identifikavo ir jau nuo 2018 m. dėjo atnaujintą BECM, kuriame buvo išspręsto problemos. O problema tokia, jog baterijos valdymo blokas per laiką sugesdavo dėl to, jog jo procesorius “atsilituodavo” nuo pagrindinės plokštės. Kiek radau informacijos internete, tikėtina, jog tai nekokybiško litavimo Korėjos gamyklose pasėkmė. Taip jau nutinka – gamybos proceso defektas.
Atrodo, jog tai praktiškai tai toks pat paprastas gedimas: vieną detalę pakeisti kita. Bet šiuo šis gedimo sprendimas papuolė į globalias problemą: Covid-19 pandemijos pasekmės. Kaip žinote, dėl jos pradėjo laikinai uždarinėti gamyklas, dėl to pradėjo trūkinėti komponentų tiekimo grandinės ir, jeigu galima taip išsireikti, pradėjo trūkti detalių. Dėl kompoentų trūkumo GM Chevrolet taip pat susidūrė su automobilių gamybai reikiamų komponentų trūkumu. Todėl prioritetą skyrė naujų automobilių dalių gamybai, o neprioritetinės detalės laukė savo eilės. Šiuo atveju Volt BECM ir pakliuvo į tą kategoriją, nes gedimas nebuvo toks, jog keltų pavojų vairuotojų ir keleivių saugumui, todėl masinio recall nebuvo. O jeigu dėl šio gedimo savininkai kreipdavosi į gamintojo atstovus, tai juos rašydavo į eilę, ir visi laukdavo, kol “atsiras” laisvas BECM. Teko matyti atveju, kai žmonės laukdavo ir 7 mėnesius nuo gedimo pasirodymo iki tol, kol servisas pakeis detalę. Dažniausiai matyti terminai: 2~3 mėn.
Taigi, mano Volterio situacija tokia pat: Pagamintas 2017 m, ir jį ištiko BECM gedimas. Nuostabą kelia, jog pagal matytas kitų Volt savininkų patirtis, šis gedimas pasirodydavo, kai automobilis buvo nuriedėjęs ir 5000 km ir 170 000 km. Ir jokių indikacijų: tiesiog dažniausiai ryte sėdate į automobilį, spaudžiate Start, ir turite netikėtų reikalų.
Šis konkretus mano Volterio atvejis turi ir gan įdomių pašalinių niuansų su kitais asmenimis, bet apie juos kituose straipsneliuose.
Taigi, reikėjo rasti BECM, kurio detalės kodas GM 24296900, t.y. atnaujinas modulis be prieš tai buvusios problemos. Atlikau užsakymą vienoje iš GM detalių atstovų eshope, bet po dviejų dienų užsakymą atšaukė, nes “šiuo metu sandėlyje neturi”. buvo šiek tiek keista, 2021 m. spalį teko būti susijusiam su tokiu pačiu užsakymu, ir viskas buvo gerai. Dar atlikus kelis šios detalės užsakymus kitose vietoje, situacija tapo aiški – dėl susidariusios situacijos ši detalė tapo deficitinė. Plius pats užsakymas ir jo aštaukimas užtrukdavo iki 10 dienų.
Viename Facebook grupėje radau informaciją, jog šiuo metu online įsigyti nėra galimybių, o nuvykus gyvai į pas GM atatovus į saloną, viskas ok. Tad susisiekiau su draugu, kuris gyvena Miami FL. Jis nuvyko į GM salona, ir nupirko reikiamą BECM. Beliko atsisiųsti ir pakeisti. Yahoo!
Buvo minčių bandyti rasti naudotą iš 2018/2019 automobilio, bet, kaip tapo aišku vėliau, misija neįmanoma. Kauno mieste EV servise, kuris keitė šį modulį, minėjo, jog viena jų klientė šį naudotą modulį atsivežė iį Lenkijos x4.5 kaina negu naujas kainuoja GM atstovo salone JAV.
Tad tokia unikali situacia nutiko su antruoju Volterio gedimu. Verta paminėti, jog Chevrolet pripažino tai kaip gamyklinį broką, ir paskelbė registraciją visiems, kurie nori pasikeisti šį modulį. Gaila, bet Volteris pakeitė regioną, ir ši GM dovana jam negalioja. Tuo labiau, jog Chevy iš Europos pasitraukė 2016 metais (pardavė Opel PSA (Peugeot) koncernui).
Taigi, kai automobilis nėra Golf’as arba A4, tai ir niuansai ne tie patys. Daugumai žmonių atsirastų žilų plaukų nuo tokių atvejų, nes šio gedimo tikrai nesutaisys kaimyno brolis iš garažiuko ir pigiau. Bet tuo toki automobiliai ir smagūs, nes ji turi savo šarmą tiek išore, tiek technologija, tiek ekspplotacija.