KIA Optima JF Plug-in Hybrid

KIA Optima Plug-in BEV sąnaudos

Ponia Optima KNAGV4LD3H5007347

Po ilgesnės pertraukos laikinai antra savaitė kiekvieną dieną eksplotuoju Kia Optima Plug-in. Visas dvi savaites beveik visos kelionės buvo darbinės, t.y. į ofisą ir atgal. Šis automobilis buvo vienas iš tų, kurį norėjau pabandyti labai senai, kai tik jis pasirodė. Taigi, viena iš priežaščių, dėl kurių ji atsidaro artimoje aplinkoje, yra būtent tai. O šiuo metu reikalai susiklostė taip, kad vėl tenka pavažinėti su Ponia Optima.

Taigi, oras jau yra toks, jog Ponia Optima nesišilto vidaus degimo varikliu, ir judėti galima naudojant tik elektros energiją. O visą darbinę savaitę sąnaudos gaunasi tokios. Ryte pirmyn ir vakarop atgal sunaudojama apie 40% baterijos, t.y. apie 4 kWh elektros energijos. Bendras šio kasdieninio maršruto ilgis apie 25 km. Tai yra daugiau negu įprastai, bet šiuo metu Kauno Pilies žiedas ir jo prieeigos yra uždarytos, todėl tenka par dieną turėti apie 3 papildomus kilometrus. Įvertinus tai, kad automobilių daugiau, o ir pati Ponia Optima visomis prasmėmis kalba, kad “aš nesu raketa”, o sako, kad “aš esu didelė ir komfortiška”, tai su ja mieste ir miesto eisme nėra visiškai jokio noro “skristi” ir “nardyti”. Tiesiog norisi ramiai, neskubant riedėti sraute.

Tad stebint sanaudas tapo aišku, su dvejomis baterijos įkrovomos arba šiek tiek daugiau galima suvažinėti visą “darbinę” savaitę. Konkreičiai viena įkrova apie ~50~55 km. Oficialiai KIA Motors deklaruoja, jog su viena įkrova galima nuvažiuoti ~45 km. Tikrai taip, realu. Ir net daugiau, nes prie šių ~55 vienos įkrovos kilometrų prisideda tai, jog visame šiame kasdieniniame maršrute yra trys labai ilgos atkarpos, kurių metu tiesiog kruizinama 40~70 km/h greičiu be jokių pagreitėjimų ar stabdymų. Įtariu, jog esant 25’C ar didesniai temperatūrai, sąnaudos bus tokios, jog oficialūs skaičiai bus arti to, nes reikės energijos kondicionieriui. Pabandysim ir pamatysim, tik reikia sulaukti tokio oro.

Kitas dalykas, kuris patiko, ir kurio nebuvo nei Ford C-Max Energi – Pūkyje, nei dabar yra Chevy Volt – Volteryje, tai yra “Auto Hold” funkcija. Stovint kamštyje labai patogu ja naudotis: nereikia laikyti stabdžio pėdalo, o automobilis pradeda riedėti į priekį tik tuomet, kai nuspaudžiamas akseleratoriaus pėdalas. Patogu.

Kia Optima konsolė, šildomos sėdynės, šildomas vairas, active eco, Auto Hold

Ir erdvė salone. Tai kažkas nerealaus, kai įlipi iš Volterio. Vietos visur daugiau negu reikia. Jokio “torpedos” jausmo kaip Volteryje: tiesiog sėdi ir važiuoji koncertų salėje, kurio garsu rūpinasi Harman/Kardon garso sistema. Jeigu lyginti garso kokybė salono viduje, tai pirma viena būtų Poniai Optimai, o antrą ir tečią dalintųsi Volteris ir Pūkis.

Taigi, šiam kartui tiek, kitame straipsnelyje apie Ponią Optimą bus apie niuansus, kurių neturi nei Ford C-Max Energi, nei Chevy Volt.

Dalintis: