Chevrolet Volt

Volteris pamatė tikrą žiemą. Antra dalis

Kol dar nesibaigė žiema, reikia prisėsti su išvadomis apie Volterio žiemos atostogų kelionę į Norvergiją.

Taigis trumpai. Viso Volteris pravežė visus 2662 km pagal odometrą, bet realiai ~80 km mažiau dėl spidometro paklaidos). Šiems km buvo sunaudota ~175 litrai 95 numerio benzino ir ~57 kWh elektros. Elektra – nemokama, o už benziną reikėjo susimokėti ~250 pinigų (kelios kavos/kakavos ir snack’ai tiksliai neišsimeta, nes tik Revolute išrašas, o čekis pasimetęs. Visos šios paslaugos buvo tik “Statoil’uose”).

Daug ar mažai? Manau, kad čia visiškai individalu. Turiu kolegą, kurio V8 trasoje riedant nuo kalno vienam šimtui km sudegina 12 ltr. O jeigu tą dieną koja sunki, gaunasi visai kita istorija. Dar įdomiau mieste piko metu. Bet čia įrašas apie Volterį 🙂

Bendrai visai kelionei išsiskaičiuoja 6,6l/100km su kuriais ~400 km įveikti kaip viena didelė pūga ir pusnis. Tie patys km atgal levituojant virš asfalto dėl didelio kiekio vandens. Šiaurinėje maršruto dalyje 200+350 kilometrų kartu su srautu, bet lauke -15 -22’C (Volteris šildymui naudoja +3 ltr kai tokios sąlygos).

Vis daugiau minčių atsiranda apie antrą BEV ant kiemo. Jau gal net yra ir šiek tiek noro. Tad prieš kelionę paplanavau su ABRP galimą-tikėtiną kelionę, jeigu ją tektų įveikti BEV turinčiu 77 kW bateriją. Taigi kelionės planuotojas ABRP viso pasiūlė pirmyn atgal stabtelti įsikrauti bateriją bendrai daugiau kaip 3h sustojimų (SOC 10-70% intervale, po 9-24 min).

Kitas niuansas, jog visos kelionės metu tarp nusukimų į kitus kelius nuo Waze suplanuotų minučių atkovodavau apie 12~17 min, kurios susinaudodavo užsipilti dinozaurų sulčių, wc, gerimų, skanumynų. Su 77 kWh e-modeliu tikrai nebūtų pavykę palaikyti tokio laiko tempo. Kadangi noras buvo greičiau suvalgyti kilometrus, tai šis Volterio variantas prieš 77 kWh e-modelį pranešenis visaip kaip tik gali. Jeigu nebūtų didelio noro valgyti kilometrus, tai būtų kita istorija.

Taip pat niuansas tas, jog dažniausiai buvo stojama pagal signalą “noriu į tualetą” nuo galinės sėdynės 🙂 O čia jau ABRP planuotojo planas iš karto sugriūtų.

Dar vienas dalykas, kuriuo dar sykį noriu pasidžiaugti, tai Volteris su R16 ir BFGoodrichais. Super. Aišku, Volterio galinių arkų garso (ne)izoliacija niekur nedingo. Net rimtai svarstau vasarinius R17 keisti į R16 vien tik dėl “gerėjančios” kelių būklės mano dažniausiuose maršrutuose Lietuvoje. Aišku, grožio prarandama, posūkiuose jau nebus taip smagu kaip su 225/45R17, bet kelias Kaunas – Prienai riedant ant 205/60R16 tikrai neatrodo toks baisus.

Bet ne viskas ir pliusai. Čia tikrai ne priekaištas Volteriui, bet labiau mano pačio savijauta ir patirtys: po tokios kelionės ir jos niuansų galutinai supratau, jog vienu ratu modeliai ne man. Visgi 240k km su Quattro Torsen’u padarė savo darbą puikiai 🙂

Tad pabaigai galima daryti išvadą, jog šiandien Volteris poreikius atitinka idealiai: mieste ir aplink tik “ant” elektros, o tolimesnės kelionės su VDV generatoriumi nėra kančia, ypač kai važiuojama pastoviu greičiu ilgas atkarpas. Tik bėda, jog jau ketvirti metai kartu, ir mintys vis labiau trepsi apie atsinaujinimą. O kaip bus, pamatysim.

Dalintis:

Leave a Reply

Your email address will not be published.